joi, 10 octombrie 2013

Tu stii ce mai face locul tau de parcare?

Am primit un comentariu legat de locurile de parcare si minunatele dispozitive de blocare... "Poti sa clarifici te rog ce se intampla cu locurile de parcare din brasov... cred ca o sa iasa o mica revolutie locala :)"

Mi-a fost sila sa deschid subiectul asta. Dar la cerere....

Pai sunt 2 aspecte:

I. Totdeauna mi s-au parut urate dispozitivele alea. Desi nu stiam ca in vest ei nu au deloc (asa cum declara edilii nostri)... mi se pare normal sa nu fie.
II. Problema in Brasov este ca nu ne permitem luxul de a renunta la ele. Sa detaliez?



1. Brasovul nu are suficiente locuri de parcare (rezidentiale sau din acelea cu plata/ora). Sau nu are suficiente in zonele unde sunt nenumarate blocuri sau institutii de interes public.

2. Acum, daca mergi undeva in Brasov in vizita cu masina, stii care loc e totusi disponibil si poti sa parchezi pentru cateva minute/ore fara sa ai pe constiinta ca ai blocat locul unuia care de fapt il plateste. Sau sa-ti fie frica ca poate e taran si ti-o zgarie desi ai lasat un nr de telefon pe bord.

3. Solutia autoritatilor sa iti lasi nr de telefon pe bord e degeaba. Eu am vazut si acum N situatii unde titularul nu se deranjeaza sa-l sune pe 'cotropitor' si pur si simplu parcheaza in fata lui (si de cele mai multe ori nu ai cum sa ocolesti ca sa mai iesi din parcare). Sau ti-o zgarie si poate vezi abia dupa cateva zile fara sa mai stii in ce loc ai patit-o.

4. Solutia autoritatilor "sa chemi politia locala" este de toata jena prin simplul fapt ca NU AU SUFICIENTI OAMENI care sa raspunda apelurilor si sa se deplaseze pe teren. Deci de dragul de a scoate aceste triunghiuri vor investi ei o gramada de bani in Politia Locala ca sa fie prompta? Deci nu o vor face.

5. Ridicarea masinii daca blochezi locul vecinului nu prea o sa fie pe placul 'cotropitorilor' pentru ca... el stie unde-ti parchezi masina si ti-o va face cu ou si cu otet (zgarieturi si etc) ca ai indraznit sa nu-l astepti cateva ore sa o mute (sunt asa oameni, nu va mirati!) + ca as vrea sa vad cum vor veni hingherii de masini prin toata micile parcari de cartier. Nici n-au loc sa treaca in unele cazuri.

6. Si pana la urma daca eu platesc un loc de parcare... de ce autoritatile (care imi incaseaza banii) ma incurajeaza sa sun EU 'cotropitorul' si sa-l astept 5-10 minute pana vine sa-si ia masina, sau cateva ore pana vine sa i-o ridice? Pai e mai comod sa merg in statia de autobuz si sa astept 10 minute un autobuz decat sa astept 10 minute sa dau de soferul care de cele mai multe ori e 'obligat' de situatie sa ocupe un astfel de loc de parcare.

7. Daca eu astept cateva ore sa vina sa ii ridice masina 'cotropitorului'.. eu unde parchez intre timp? Ocup locul unui vecin si cand vin hingherii mi-o iau si pe a a mea?


Aceasta 'solutie' cu renuntarea la dispozitivele de blocare din parcari a fost acceptata numai datorita incompetentei autoritatilor de a gasi o solutie reala! Pe ei ii derenjeaza ca acum unii fosti platitori si-au pastrat dispozitivul pe locul de parcare si nu mai platesc. Pai luati baza de date la mana si verificati pe teren cu acei multi agenti de la politia locala cu care va laudati ca veti raspunde la apelurile brasovenilor!

In jurul blocului meu sunt cel putin 3 masini care nu mai au puterea sa circule vreodata pe drumurile publice. Nici puterea si nici autorizatiile. Masinile astea nu s-au mai miscat de acolo de dinainte sa fie asta parcarile o problema! Pariu ca nu au platit parcarea? Cum naiba s aplatesti 100 si ceva de lei pe an pentru o adunatura de fiare care nu valoreaza atat nici macar la REMAT.  DE CE AUTORITATILE NU REZOLVA MAI INTAI ACEASTA PROBLEMA. Nu e greu deloc! Se instiinteaza proprietarul (printr-o hartie postata pe parbriz ca masina ii va fi ridicata de pe domeniul public daca x, y, z...

Pe de alta parte sunt si locuri care au dispozitiv de blocare cu lacat si nu am vazut vreo masina parcata acolo de aproape 1 an. Intre timp trotuarele din jurul blocului sunt pline de masini!

Solutia ar fi ca autoritatile sa ieftineasca benzina\motorina cu 90% si toata lumea sa circule mereu... cine ar mai avea nevoie de loc de parcare? :))

2 comentarii:

  1. Da, o sa se bata lumea la propriu ca inainte, cel putin mie mi-a fost zgariata masina in parcare pentru ca am parcat pe locul altcuiva (care inca nu il platise).

    RăspundețiȘtergere
  2. Excelenta punctarea problemelor.....e clar ca alesii nostri isi ascund iar incompetenta si incapacitatea de a gestiona o problema de colectare a fondurilor la bugetul local. Tot acest primar si consiliu judetean ne-a obligat acum cativa ani sa montam acele dispozitive ...si culmea numai galbene si numai de un anume fel.
    O spun inca o data, ce nu au adunat bani la buget cu parcarile de rresedinta pana acum....pentru ca evidenta si contabilitatea lor e varza....dar sa vedeti de-acum incolo cat vor mai plati!!!!! Dar prostia alesilor ....e fara limite si se plateste la un moment dat ...prin voturi!

    RăspundețiȘtergere

Comentariile nepotrivite ca limbaj vor fi considerate SPAM chiar daca ofera informatii interesante!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...