"Ma numesc Razvan-Ionut Dobrica, sunt student in primul an de master la Facultatea de Litere din Brasov, specializarea inovare culturala. Cand vorbim despre Brasov, automat se contureaza imaginea Centrului Vechi. Dincolo de zidurile vechiului oras, insa, sta o bijuterie despre care putini stiu. Turnul si Hangarul fostei fabrici de avioane IAR Brasov, devenita dupa instalarea regimului comunist uzina Tractorul. Numai caramida rosie de pe Turnului mai tine minte acel prim moment - cand orasul de sub Tampa si-a capatat aripile. Si pentru ca nu vreau ca numai caramida rosie sa stie despre ce a fost acolo candva, filmuletul propune conservarea zonei si transformarea Turnului si a Hangarului in cel mai high-tech Muzeu de Aviatie din Romania, cu panouri solare integrate in acoperisul hangarului si un parc aviatic in jurul complexului muzeal. Melodia utilizata pe fundal se numeste Desert Symphony (The Piano Guys) si am primit acordul de a o folosi."
Iata cum arata astazi zona de care vorbeste Razvan. Buldozere, excavatoare si mici cutremure de la utilajele care pana acum au distrus cele 2 bazine din curtea uzinei Tractorul, au pus la pamant cateva cladiri de pe langa turn si hangar si au scos betonul de pe platforma dintre turn si hangar.
In spatele Turnului, spre hangar, se extind birourile Raiffeisen. Se muta aici divizia de la Bucuresti. De altfel, intreaga zona de la strada Turnului (de la bariera de la poarta I) pana in spatele turnului de caramida rosie va deveni zona pietonala cu alei si parcuri. Poate se gaseste loc si pentru un obiectiv turistic in planul firmei private care a cumparat si revandut o parte din platforma Tractorul. Viitorul cartier Coresi.
Bazinele din curtea fostei uzine Tractorul - iulie 2012 |
Traiasca in veci prietenia romano sovietica - asta este scris pe cladirea cu turn a fostei Uzine Tractorul - iulie 2012 |
Curtea uzinei Tractorul, in spatele Turnului; mai in spate se vede si fostul hangar al IAR (viitorul posibil muzeu de avioane din Brasov) - iulie 2012 |
Iata cum arata pe vremuri Hangarul de la fabrica de avioane din Brasov. "Gloria Brasovului a fost Fabrica de Avioane. A fost înfiintata prin decret regal în 1925. Aici s-au produs avioane de vânatoare care au fost utilizate în cursul celui de-al doilea razboi mondial. Fabrica a fost demontata si transportata dupa razboi in U.R.S.S." Text si foto @Facebook: Brasov - oras de poveste
Foarte frumos clipul de prezentare. felicitari autorului
RăspundețiȘtergereIata aici niste poze cu lucrarile din curtea uzinei si poza cu hangarul.
RăspundețiȘtergereFOarte frumoasa ideea, muzeu, numai ca au fost si idei pentru cladirea, ce a mai ramas acum din ea, de la hidromecanica, cea care insoteste (insotea) bulevardul 15 noiembrie de la pasaj, sa o amenajeze ca un muzeu al industriei in brasov.
RăspundețiȘtergereSe pare ca muzeul nu aduce bani... cum aduce un complex comercial, turistii vin sa vada un complex comercial nu un muzeu in mintile unor functii...
imi pare rau sa va arat, dar uitati ce proiecte sunt pentru zona uzinelor tractoru si rulmentu, noua zona coresi:
http://www.cauta-imobiliare.ro/cartierul-coresi-p936
http://www.brasovcity.ro/index.php?act=content/fonduri-structurale/daze/despre.php
proiectele se pare ca sunt gata facute...
spatii verzi în suprafaţă de 11.0056,68 m²
amenajarea de trotuare şi piste pentru ciclişti în suprafaţă de 16.083,34 m²
realizarea unei axe de transport rutier cu o lungime de 2.092,27 m
Asta vin sa vada turistii...
Proiectul cartierului Coresi a fost vandut in mare parte de catre cei de la Flavus catre Auchan. Cine stie cate schimbari vor mai fi. Ar fi totusi frumos sa-si faca loc si acest muzeu pe harta investitorilor privati.
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereDar cu productia de tractoare se mai aude ceva nu trebuia sa contiunea nu sa darme dupa privatizare uzinei UTB TRACTORUL BRASOV IN 2007.. dar se mai produce ceva piese de schimb la tractoare sau nimic .. HALA MOTAJ GENERAL E DARMATA?? Mai exista hala cu toate tractoare produse de catre uzina:? si daca mai exsta fa poze la toate modele si ce mai i prin uzina si bagale pe blog Macar daca nu mai produc tractoare de ce nu vand licentele sa le produca alti:?? MULTUMESC ANTICIPAT ASTEPT UN RASPUNS DE LA TINE
RăspundețiȘtergereProductia de tractoare? parca erau niste chinezi care vroiau sa faca, dar nu am mai auzit nimic despre asta. Nu am acces si nici cunostinte despre hala montaj general sau despre modelele de tractoare. Sincer nu cred ca se vor mai construi vreodata tractoare la Brasov pe perimetrul vechii uzine...
ȘtergereDar ce se construieste pe fosta platoforma tractorul:??
RăspundețiȘtergereUn alt cititor a dat deja acest raspunsuri. Revizuiti comentariul "Anonim joi, iulie 12, 2012 11:08:00 PM"
ȘtergereDin cate stiu exista o hala in fosta uzina cu toate modele de tractoare si de aia te-am rugat daca vrei sa faci o poze cu modele de tractoare facute de utb brasov
RăspundețiȘtergereTot ce-i posibil sa existe sau nu. Ati vazut comentariul meu din "V.O.Sarb marţi, iulie 10, 2012 7:14:00 PM"? Credeti ca ma bag prin santierul ala ca sa cau o hala care nu stiu cum arata? Pentru ce?
ȘtergereTractoare mai au pe stoc:?
RăspundețiȘtergereAsta e un fel de "extraterestrii exista?". Cine sa aibe pe stoc tractoare? Firma care se ocupa de imobiliare?
Ștergerecine sa aiba pe stoc tractoare? firma de imobiliare?
ȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
ȘtergereDa cei de flavus investiti ca mai aveau tractoare pe stoc in 2008 la vanzare dar acum mai au sau nu mai:? Mai sunt ceva tractoare pe platoforma:?
ȘtergereSingurul tractor pe care l-am vazut era unul cu care taiau iarba prin curte... poate mai au si altele.
ȘtergereDaca ai timp fa un clip cu starea acutala a uzine
RăspundețiȘtergereTractorul
Daca aveti timp as vrea si eu o bere :)
ȘtergereCu toata placere fas face cinste eu numa vam rugat sa faceti acuma daca vreti faceti daca nu asta e cand o sa mai trec prin brasov o strec si pe la TRACTORU dar eu nu sunt din Brasov
ȘtergereCreda ca pozele care le-am pus deja sunt suficiente deocamdata (vedeti mai sus linkul de la comentariul meu V.O.Sarb marţi, iulie 10, 2012 7:14:00 PM)
ȘtergereVoi mai pune alte poze dupa ce termina lucrarile de modernizare sa vedem ce bijuterie scot la lumina zilei
http://www.youtube.com/watch?v=Z5XR8j88U2M&feature=related 00:45 se vede hala unde i tinute toate modele de tractoare utb nu stiu daca nui darmata dar nu cred....
RăspundețiȘtergereCred ca daca veneati cu o motivare a acestor cereri aveati o sansa (destul de mica ce-i drept). "Sunt Constantin Mateiu si am lucrat x ani pe platforma Tractorul" sau "Sunt Constantin Mateiu si bunicu meu a lucrat la hangarul de avioane din zona fostei Uzine Tractorul"... spam spam spam
RăspundețiȘtergereBunicul meu o fost coraborator pe partea de vanzare in SUA si Canada ani buni si inainte de revolutie si dupa revolutie din 1989 de fa pun atatea intrebari sper sa nu va suparati pe mine:)
ȘtergereBun raspunsul, dar deocamdata nu mai am timp/acces sa fac alte poze. Cand va fi totul gata vedem ce a ramas in picioare din fostele cladiri :)
ȘtergerePoi din cate vad din pozele dvs nu mai a ramas nimic aproape din fostele hale de la uzina: Si ce vor sa faca cam am vazut din poze ca or spart toata curtea si in interiorul uzinei? Si ce tractor era ala ca taia iarba din curtea uzinei romanesc era:? Care sunt planuri pt fosta uzina Tractorul din cate vad nu mai au cum sa mai reporneasca productia de tractoare:?
RăspundețiȘtergereVa multumesc
undeva in spatele birourilor de pe Turnului, la vreo 15-20 minute mai spate... trece un nou drum construit de primarie care va face legatura dintre Triaj si Rulmentul.
ȘtergereSi cat timp dureaza lucrarile de modernizare:? Locuri de munca mai sunt in uzina cam am vazut in documentar cas 3 fabricute pa platforma uzinei doar atat:?
RăspundețiȘtergereLocuri de munca exista, dar nu in uzina. Spre exemplu la call centerul CGS care au sediul in cladirea din dreapta (de la poarta 1) sunt cateva sute de tineri care lucreaza. Modernizarile sunt impartite pe mai multe faze de proiect, probabil ca nu se vor termina pana in toamna.
ȘtergereSi cu linea de productia si benzile de sectoarele calde ce or facut cu ele sor dus toata la fier fechi:?
RăspundețiȘtergereSunt la fier vechi. Chiar era o stire acum cateva luni cum ca unu ii tapise pe astia de la Flavus si furase CATEVA camioane pline cu fier vechi de la fosta uzina. Dar l-au prins.
Ștergeremmultumesc de raspunsuri mai tinem legatura si asteptam si cu poze dupa ce se termina lucrarile')
RăspundețiȘtergereDar in turn sunt birouri su nui nimic:?
RăspundețiȘtergerenu sunt birouri.
ȘtergereV.O.Sarb mdar in hagarul unde ai zis ca se muta astia de reiffeiseng bank ce o fost innainte si tu inainte ai lucrat in uzina :?
RăspundețiȘtergereRaiffeisen nu se muta in hangar (desi ar fi tare nostim). pentru ei se construieste o cladire noua (dupa ce le-au daramat pe cele vechi) intre turn si hangar
ȘtergereNu sti ce daca mai exsita laboratorul de testat motoare al uzinei:?? O ajuns la fier vechi:???? Si or terminatat de incarcat molozul din curtea uzinei ca ma vazut de la tine poze ca toata curtea o sparto:??? Si ce pune in locul pavajelor pe care le-o spart:??
RăspundețiȘtergereNu am lucrat in uzina si nu stiu unde exista toate aceste hale despre care intrebati. Daca e la fier vechi sau daca mai e moloz mi se pare irelevant. Voi reveni la acest articol cu detalii cand lucrarile vor fi finalizate.
ȘtergereSi cand vor fi finelizate lucralire:?
RăspundețiȘtergereIn Romania orice e posibil :)
ȘtergereCand vor fi finelizate lucralire:? in ce data anul asta :?? sau peste XXXX ani:?
RăspundețiȘtergereCred ca scopul articolului a fost atins. Puteam sa scriu o carte din toate raspunsurile pe care mi le-ati cerut!
ȘtergereAti depasit limita unui cititor binevoitor. Asa ca daca doriti orice altfel de raspunsuri va rog sa sa imi trimiteti un email (adresa aici) cu motivarea reala. Si eu as putea sa scriu o carte sau sa fac un articol la ziar fara sa nu investesc nimic de la mine. Dar eu nu fac asta!
Daca sunteti asa de interesat de subiect puneti mana si INVESTIGATI PE CONT PROPRIU daca nu ati dorit sa cititi cu atentie toate informatiile din articolele mentionate in acest blog si linkurile de la comentarii.
Pentru o COLABORARE benefica pentru ambele parti astept emailul dvs, pentru toate celelalte exista agentii de detectivi privati care vor fi mai mult decat recunoscatori sa ii trimiteti pe santierul fostei uzine Tractorul ca sa va raspunda la informatii.
Ma simt nevoit sa inchid comentariile pentru acest articol.