marți, 25 decembrie 2012

Unde sunt colindatorii de altadata?

Am vorbit cu foarte multi prieteni si rude aseara si toti aveau aceeasi 'problema': unde sunt colindatorii de altadata?

Multi ar fi vrut sa asculte un colind 'live', insa 'oferta' a fost foarte slaba. Maxim (Paul?  :P) un colindator care si ala a picat foarte prost: pe la 2 dupa-amiaza sau seara exact cand te-ai asezat cu familia la masa. Cand eram mic tin minte ca era mare taraboi prin cartiere cu colindatorii.



De multe ori sunau la usa in acelasi timp 2-3 grupuri de colindatori si era frumos. Acum e ori prea mica rasplata si nu se mai merita sa bati cartierul in lung si-n lat la colindat, ori parintii sunt mult mai terorizati in zilele noastre ca sa-si mai lase copii sa umble hai-hui la colindat.

Pana la urma ramanem cu colindatorii pe care i-am prezentat ieri.

6 comentarii:

  1. Da. s-au dus vremurile alea...
    Oricum m-ai facut sa rad :)
    Tin minte ca mergeam si eu, si la un moment dat se facea o statistica: ala da atat, ala atat, si nu mai mergeam la cei nerentabili :))
    Am avut ocazia cand aveam vreo 10-12 ani sa merg la colindat la tara, atunci nu mi-am dat seama, dar acum realizez ca participam la ultimile colindari traditionale. Nu cred ca se mai merge nici la tara cu colindatu. Toti o faceau din placere, la 1 din 4-5 case se dadea bani, restu covrigi, fructe, nuci...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si noi cand mergeam pe la bloc ne intalneam din cand in cand (n-avea nimeni telefon mobil pe atunci) si vindeam ponturi cu care primeste cu colindul si cat da :))

      Ștergere
  2. datorita faptului ca s-au pus interfoane la blocuri copiii nu mai merg la colindat. de cele mai multe ori lumea nu deschide de sarbatori usa pt ca nu cumva sa le dea cineva in cap sau sa nu cumvba sa-i vada "avutia". mai colinda doar copiii din aceeasi scara sau rudele, dar dupa o anumiat varsta renunta si acestia...pacat ca noi, oameni mari, indepartam traditia. copii trebuiesc incurajati sa colinde pt ca altfel traditia nu se va duce mai departe

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In scoli si gradinite inca se colinda la serbari. Si la spectacolele de anul asta din Piata Sfatului au fost foarte multe trupe din scoli si licee care au readus colindele si traditiile in ochii brasovenilor. Dar cu greu vor reveni colindatorii la usi :(

      Ștergere
  3. Sincera sa fiu mie imi e frica sa imi las fetita la colindat, cand o sa creasca. Sunt tot felul de idioti pe strada, nu as vrea sa ajunga la ei in casa. Nu as avea curajul sa o las nici in fata blocului sa se joace nesupravegheata. Daca pe mine la 3 ani parintii ma lasau singura sa merg sa cumpar paine, recunosc ca eu nu pot sa imi las fetita sa faca asta. Poate sunt paranoia, dar mi se pare ca lumea e mult mai rea si egoista,mai sunt si cei care au masini si merg cu viteza . Anul acesta singurii colindatori pe care i-am vazut la usa, au fost tiganii, unii din ei aveau niste fete de ziceai ca acum au iesit din puscarie...cum sa primesc asa ceva in casa. Prefer sa merg in satele vecine sa vada fetita acolo cetele, colindatorii....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. intr-adevar si lumea s-a schimbat tare in ultima vreme. ne indreptam catre o altfel de viata si vom vedea doar in documentare ceea ce noi faceam in copilarie.

      Ștergere

Comentariile nepotrivite ca limbaj vor fi considerate SPAM chiar daca ofera informatii interesante!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...